torsdag 29 mars 2012

Vackraste påskäggen!


 Oh, gillar allt i den här bilden! 
Fina fjärilar i glaskupa, blomsterklasar av Hortensia i både blommor och i 
forma av den söta lilla vasen i porslin. Och inte minst dom underbara målade äggen!
Det är Royal Copenhagen som gör både Hortensiavasen och äggen.



Till dom större påskäggen finns det ju fler alternativa användnings sätt.
Fint till  blomsterarrangemang, liksom att servera förrätten eller kanske desserten ur.


Varje år görs det ägg med nya motiv, årets ägg är dom här. 
Jag är sugen på dom med fjärilarna eller med äppelgren och kungsfågel.


Till påsk får vi besök av "Tant Hanne" från Köpenhamn, hon brukar alltid ha med sig maassa gott, 
men i år ska jag önska mig ett tomt ägg tror jag :) Om några år kan jag  kanske
 ha en sån här helt fantastisk krans hängandes över köksbordet :)

2 kommentarer:

  1. Så söta påsksaker! Spännande, kanske får du ngt från Royal Copenhagen av Tant Hanne när hon kommer!,, hihi
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Oh så fint! Önskar så att jag själv hade lite bättrea påskinspo.

    SvaraRadera