söndag 22 april 2012

Make- up med glow!


Det här inlägget har jag visat i förut men den var så omtyckt och nu när det har hittat hit så
 många nya läsare visar jag den igen! Får göra lite nya make-up jobb snart igen ;)

För ett tag sedan hjälpte jag söta Charlotte att bli fin till ett bröllop. Vinter, sjuka barn, trötthet ja ni
som har småbarn vet...  Hon kände sig inte på topp direkt om man säger så ;) Charlotte har vackra
 drag och jätte fin hy så det behövdes bara få fram och förstärkas med ny fräschör. Vi började med en
 mild peeling sedan  soothingmask från Dr Hauscka som fick verka medan jag gick loss med håret.
 När masken sköljts av, med kallt vatten mot slutet smörj in ansiktet  med en lätt dagkräm.

And then you can let the magic begin!
  1. Primer, Beauty Flash från Clarins. Tightar till huden lite, ger lyster och får maken att sitta bättre. Kan inte leva utan den, har använt den i säker över tio år.
  2.  Concealern Reflex cover från MUP (Make up store) i nyansen dark  fick dölja småplitor, rodnader runt näsvingarna. Använd pensel. Deras cover all mix är också bra.
  3. Foundation Matt  från MUP i tonen olive och ivory blandades till rätt nyans och penslades på.
  4. Magic Concealer från Helena Rubinstein klarar bäst av att dölja mörka ringar runt ögonen. Bästa concealern att ha runt ögonen och YSL`s Touch Eclat för  highlighting effekten den ger.
  5. Bare minerals (id) medium beige använder jag istället för puder för att fixera grunden.
  6. Ögonskugga från MUP, Brown sugar på hela ögonlocken och glam i yttre ögonvrån. Deras mineral puder i färgen Sinai som highlighter i inner  ögonvrån samt under brynen. 
  7. Brynen hade jag putsat lite innan och fyllde lätt i med en ljusbrun penna.
  8. Chanels  ögonpenna i färgen Teak fick lätt rama in både övre och undre franskanten. Själv har jag alltid MUP´s ögonpenna Vanilla innanför ögat för att få en mer klar blick, men Charlotte fick lite av Chanels teak. 
  9. Blush minerals från Loréal i tonen soft coral.
  10. Ultimate mascara från  Mary Kay målades på i två lager efter jag böjt fransarna.
  11. MUP´s mineralpuder i färgen Gobi och Sinai, som ger en helt fantastisk lyster användes slutligen som highlighter nedanför hårfästet, över kindbenen , under ögonens ytterkant, lätt på näsryggen samt käklinen.  
  12. Läppglans i färgen Berry från Lumene. 

 
 Söta Charlotte au naturél!

Det är så himla roligt med smink! Jag har sen väldigt ung ålder varit fascinerad av smink
och hudvård.Började ganska tidigt att experimentera med ögonskuggor mm från sminkpaletter
försedda till sminkdockor.. haha :) När man jag var yngre experimenterade och lekte man mer
 med maken. Har haft vit mascara och udda ögonskuggskonst.. hihi synd att man inte har ett
 album med allt samlat i :) Nu blir maken ofta ganska lik dag från dag..  Man vill mest bara få fram
en jämn och fin hud och ge lite liv till blicken :)

Det här var sista inlägget i Beautyweek'en! Det kommer så klart komma mer beautyinlägg
men varvatmed allt annat som jag tycker är kul, inredning och mode! Oh, vad jag
längtar att få visa upp lite av det nu!så redan i kväll blir det lite fashion! :)
Ha en fin söndag nu alla fina så ses vi senare! Kram!

5 kommentarer: